Sunday, August 31, 2008

SELAMAT HARI MERDEKA

Selamat Menyambut Kemerdekaan ke 51 bagi negara kita.

Aku harap kita semua akan dapat benar² menghayati erti kemerdekaan. Disebabkan aku pun lahir selepas merdeka, maybe tak berapa paham dalam meng appreciate erti kemerdekaan ni. Tapi aku tetap dapat rasakan betapa aku tak happy dengan keadaan di negara kita sekarang ni. Sampaikan aku kekadang terpikir mungkin jugak kes histeria yg berlaku di sekolah di kuantan baru ni pun disebabkan perasaan tidak puas hati 'hantu²' atau makhlus² halus terhadap keadaan di negara kita ketika ini. Bayangkan la, punya la macam² orang, even makhluk² halus pun punya perasaan yang sama cuma cara penyampain ketidakpuasan hati mereka yang berbeza.

Okay lah, aku juga nak ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan bagi semua yang beragama Islam.

Till then.


No comments: