Wednesday, March 11, 2009

DEMAM



Aku Demam..
Setelah sekian lama tak demam, aku telah demam semenjak hari Sabtu 7hb sampai la sekarang ni. Punya la cuti 3 hari aku telah berlalu dengan sia2 tanpa makna.....ciss...

Tapi demam kali ni macam kejap ok, kejap tak ok...aku pun confuse gak...
asalnya opismate aku dah demam..aku lak dengan confident terasa yg aku tak akan berjangkit kot..bukan apa sebab masa kat brunei dulu, bila ramai colleague demam, aku sure ok punye lah... So aku membuat kesimpulan bahawa antibody aku tak sama ngan orang2 di sini (maklumlah sini ramai foreigner)..bila diorang demam aku tak berjangkit punya lah..dan bila aku lak demam, aku selalu demam sensorang je...org lain pon tak berjangkit dari aku.. 

Tapi aku lupa lak yg aku kini dah balik M'sia..so antibody aku sama la kot dengan rakyat tempatan nye antibody..sekali opismate aku demam, aku pon berjangkit daaa.... jadi maksudnya teori aku tu boleh diterima la... :P

Bila cakap pasal demam, tekak mula la lain macam, selera pun ntah apa2. Nak makan apa pun tak tau.. masa aku kat Brunei dulu ada orang selalu buatkan aku sup tiap kali aku demam..ni dah balik sini kena la buat sendiri...huhuhu.. Isnin itu hari aku terasa cam nak makan kek.. so aku kasi tau la akak aku..akak aku bawak la gi kat kedai kat area umah aku tu.. dari luar nampak cam ok..bila dah masuk, tengok tak banyak choice dan ada bau cam ubat gegat la pulak... hish... apa punya kedai daa... Aku heran gak apasal la akak aku tak nak gi Jusco ke, Giant ke, bukannya jauh pun dari umah kami, tapi mungkin jugak sebab malas nak parking(walaupun parking free), sebabnya jauh kena parking, nak kena menapak lagi gi kedai kek.. Tapi memandangkan akak aku dah berusaha membawa aku ke kedai kek ni, aku belasah je lah sepotong kek coklat ber'aroma'kan ubat gegat.. ish..ish..ish...

Hari Selasa semalam, aku cuti, dapat m.c ..doktor kata kalau dalam tempoh 1-2 hari ni aku masih panas sejuk panas sejuk, dia suruh cek darah, takut denggi.. tapi aku rasa tak de denggi kot.. demam biasa je tapi mungkin badan aku baru nak get used to keadaan kat M'sia balik kot? Sebab rasanya sejak aku balik sini bulan April tahun lepas sampai la sekarang ni aku belum demam lagi.. ni baru aku demam.

Hari ni gi kerja..aku dok borak jap kat bilik CTP/CTF..borak la pasal demam ngan Ahyie, Sab & Abg Tapa..ada ke patut si Ahyie ckp yg aku ni demam sebab itu hari aku ketawakan dia demam.. (mana ada aku ketawakan dia..) Katanya padan muka aku kena Demam Kinokuniya...hmmm.. tiba2 aku terasa pelik... rasanya Kinokuniya tu nama Kedai Buku.. aku tanya balik, "Wei apa daa Kinokuniya..tu kedai buku daa..." Pas tu dia cakap 'Chikungunya laa..'...ada ke patut pi mintak kena demam Chikungunya ni..hish...masyaallah... Anyway..citer punya citer..dah masuk bab makan.. Aku cakap la aku bila demam ni masa kecik2 dulu selalu nak makan Bubur Kacang ngan Air Aiskrim Soda...hihihi... kelakar lak rasanya kan...combination yg bagus betul... Tapi setakat cakap je la kan... nak buat ntah bila2nye.. Pas tu dah petang dalam kul 3.30 td, Abg Tapa tepon, tanya kok aku busy..aku ckp tak de la sgt, sederhana je.. dia ckp dtg ke bilik CTP/CTF tapi jalan halfway je... Aku pelik gak apa hal ni? Ada nak mintak tolong ke? Bila aku sampai half way..rupa2nya ada bubur kacang yg menanti...hihihi... terharunya aku ...ada sorang akak ni, Kak Ina nama dia, dia keje shift Petang, dia bawak bubur Kacang.. So bila dengar je bubur kacang, si Ahyie & Abg Tapa teringat aku cakap tadi, terus diaorang call...  hihihi..TQ ye kerana ingat kat aku dan selera ku....hihihi..:D


AhYie makan tak pandang kiri kanan dah...

No comments: