Wednesday, September 9, 2009

Berbuka Puasa bersama-sama...


[antara hidangan berbuka puasa]


Baru2 ni, aku ngan berberapa kawan2 ada last minute plan utk berbuka puasa sesama. Kami ada jugak ajak berberapa orang kawan2 lagi, tapi disebabkan tahap last minute dia ni memang tahap gaban, (Sabtu dah nak tengahari baru plan, untuk buka puasa hari Ahad..) So, memang aku paham la bila berberapa kawan2 tak dapat join..

Lokasi : Di Rumah Molek, Bandar Bukit Puchong 2.

Kawan2 :
- Molek [host]
- Aku
- Apai + husband + Alif
- Lorraince
- Zek + Aiman + Fyras + maid nye (terima kasih ya bu..bantu cuci pinggan)

Menu :
Molek masak
1) Ayam masak lemak cili api
2) Sayur Campur
3) Ayam Drummet utk kanak2
4) Air Grape

Lorraince bawa
5) Cendol

Apai bawa
6) Sup Daging
7) Lala Goreng bercili
8) Kerabu Kacang Botol
9) Sambal Tumis
10) Kuih Buah Melaka
11) Kuih Tepung Pelita

Aku bawa
12) Cream Caramel Pudding

Zek bawa
13) Roti Jala

Banyak jugak makanan untuk berbuka ni. Jadi pengajarannya, bila kita bawa sorang sedikit juadah untuk berbuka ni, memang jadi banyak, jadi tak payah nak masak banyak2 sgt. Nasib baik Molek masak 2 lauk je.. in the end jadi banyak semuanya.. alhamdulillah.

Mungkin lepas ni dalam minggu depan kot, 1 round lagi..kali ni tak sure lagi rumah sapa lak..


[antara yg hadir, Lorraince, Apai, Zek & aku]


[Molek & Lorraince.. kali terakhir aku jumpa Lorraince ialah masa form 2....sebab lepas tu dia pindah..]






1 comment:

jut said...

eeeeeee beshnyaaaaaaaaaaa