Wednesday, November 24, 2010

FB membantu


Petang semalam, jam dah 5.30ptg, aku pun mula gerak utk balik ke rumah. masa dlm kereta, aku keluarkan handphone dari dlm poket, aku nampak ada missed call dan ada msg. missed call dari akak aku di Nilai, aku tengok 5.27 ptg, hmm... camana aku leh x dengar tadi? So aku call semula. Dia dengan nada panik cakap mintak aku chat kat FB ngan anak buah aku sbb akak aku ada di S'ban, pastu kakak aku dah rebus daging, tapi lupa nak tutup apinya. Nak call x leh sbb phone rumah x de, HP anak2 dia dah ditarik balik sbb penyalahgunaan oleh mereka (mana taknya mintak top up RM10 sehari..aku yg dah keje ni pun RM50 je sebulan pakai..) So, the only cara utk contact bebudak tu, melalui FB la, sbb diorang ni pun rajin ber FB.

Tapi, waktu tu aku dah dalam perjalanan, takkan aku nak patah balik ke offc, sib baik kat HP boleh on FB, so aku msg kat anak buah aku,  suruh diorang gi tengok daging yg direbus tu, suruh tutupkan apinya. Settle, few minutes lepas tu, anak buah aku pun jawab, mssg diterima.. Alhamdulillah.. ada juga kebaikannya FB ni.. Connecting People.. Cuma akan jadi masalah bila disalahgunakan oleh pihak2 tak bertanggung jawab.

okay..till next time. Ciao.



No comments: