Monday, January 3, 2011

Early Treats


Hari ni aku cuti. Sebab? saja nak menggunakan cuti aku yang masih banyak. Carry forward 20 hari.. hmmm.. banyak nye. Campur tahun ni lagi 22 hari..total..42 hari. Aku ni jarang cuti kot? Anyway.. tengahari tadi aku keluar dengan seorang sahabat sejak aku form 1 lagi, namanya Molek. Dia kata dia cuti ari ni sbb nak antar anak sekolah, so, tengahari boleh la lepak sesama. Aku pun rasa OK gak sbb selain dari aku mmg cuti, aku pun dah lama tak lepak2 1 to 1 ngan Molek ni, maklum la masing2 busy, dia pun busy ngan keje, family lagi, anak2 dah sekolah dsbgnya. So, peluang ni memang aku tunggu2 la nak lepak sesama.

Aku kenal Molek ni sejak 6.1 1990, tarikh kami mendaftar sekolah asrama, tingkatan 1. Sejak dari tu, aku mmg baik ngan Molek ni, walaupun kami tak sama kelas, cuma masa form 2 je sama kelas, tapi kami memang berkawan baik sampai la sekarang ni. Memang susah nak cari kawan yang kita dapat click, dan memahami kita. Lepas SPM, aku slalu lepak umah dia..pastu dari umah dia kami jalan kaki sesama..tido umah aku lak, esok..jalan kaki sesama tido umah dia lak.. sampaikan arwah bapa aku pelik tengok kami ni asyik bercakap dan berborak je.. tak habis2 bercerita..

Plan asal tadi nak lepak kat Jusco Equine je sebabnya Jusco Equine terletak di tengah2 antara rumah aku ngan Molek. Tapi dah last minute Molek rasa cam nak layan bowling.. aku pun teringin gak. Dia kata weekday kat IOI Mall 4 game RM10 sahaja. Tapi x de la kami nak layan sampai 4 game, main 2 orang je. So, main 2 game je lah.. lepas layan bowling, lepak kat Secret Recipe, borak2 sampai la 5.30. TQ to Molek sebab belanja aku Kek, dia kata ni untuk Birthday aku nanti. Terharu aku..ye lah, maybe 1-2 minggu lepas ni masing2 busy, x dpt nak lepak2.


TQ Molek, semoga persahabatan kita akan semakin erat dan berpanjangan hingga ke akhir hayat kita. TQ juga kepada kakak aku, Alang yg blanja aku makan lepas balik dari jumpa Molek.. ini juga for my birthday treat katanya.

p/s Happy Birthday juga kepada Bush (husband Molek). Hari ni, 3hb Jan birthday dia.


A good friend is someone we can count on, as well as being so much more. A friend is someone with whom we can relax and just hang out, have fun and share our innermost thoughts, deep dark secrets, lofty and noble goals, or our hopes, joys, and fears.

A good friend allows you a safe space to share your deepest thoughts and needs without worry of being judged, criticized or made to feel silly for feeling the way you do. Friends cheer each other on, laugh and cry together, and just plain commiserate and listen to each other.

That's why friends are friends....

Friendship is the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything.







~big girls don't cry~

1 comment:

Unknown said...

best lah korang ni :) sgt raawwk and sweeettt!