Wednesday, February 19, 2014

New Pet

Akhirnya...aku kembali membela kucing...huhuhu...
Takde niat pon sebenarnya memandangkan life aku yg x serupa life ni...gi keje pepagi...kdg2 kul 7.30 dah sampai opis...(tp lately dh malas ni gi pepagi..) pastu kul 9 malam baru sampai umah setiap hari...

Tp pada 1 pagi nak gi keje tu.. masa tu dah lambat..hihi.. sbb aku ni asyik dok kena pindah opis je, dari HQ ke branch KL pastu branch Phileo Damansara lak pastu ke HQ balik and skrg ke Branch baru lak...tp ada masa2 kena gi HQ gak...haihhh...pening. So.. nak dijadikan citer...masa tu kat Branch Phileo... mood nk berkerja pon macam malas je... so pagi tu dah kul 9 baru nak kluar umah..huhu.. masa nk menuju ke kete tu, nampak lak anak kucing kat bawah ampaian...kesian lak nengok nya... sbb kecil sgt...pastu mata dia mcm ada infection.. aku nampak mungkin ibu dia kot, tp ada kat atas bumbung... memula pikir nak biar kan je..tp mcm x sampai hati lak...terus aku amek and bawak gi Vets.

Masih kecil...

Comel, ekor pendek...

Menurut kata doctor tu, dia ni anggaran umur baru 2-3 minggu...alahai..kesiannya... memula aku pikir nak tinggalkan je kat clinic tu..tp bila tengahari tu aku balik utk tengok dia jap, dia terus lari ke arah aku...adehhhh... runtuh lak hati.. terus aku pikir nak bela je lah.. tp aku tinggalkan dia kat klinik tu 3 hari utk doctor rawat mata dia yg infection tu..

balik tengahari kejap nk tengok dia... muka kesian..huhuhu

tbc...





No comments: