Monday, December 28, 2015

Tergamam

Tergamam.
Tak tau nak cakap camna.
Last week, aku terima wassap dari sorang kawan lama, yang mana aku sebenarnya mmg dh lama suka pada dia. Cuma, aku x berani la nak ckp kat dia aku suka dia. Yang mana aku rasa family aku pon tau aku suka pada dia and family aku pon suka pada dia gak. Tapi setelah lebih 10 tahun berkawan, dari sama belajar sampai la memasing dh bawa haluan masing2 dalam dunia pekerjaan, kami masih berkawan, cuma bila dah jauh tu jarang la dapat berjumpa. Kami masih la bercontact melalu wassap..tapi tak kerap..karang 2-3 bulan sekali, setakat bertanya khabar.

Sebelum aku kembali kerja ke bn ni.. dia dtg kul 4 am di airport turut sama antar aku. Somehow, aku rasa maybe he feels something juga tp tulah.. none of us will say anything about it. So, back to how aku tergamam tadi.. aku received wassap dia khamis tengahari.. aku ckp la aku baru balik ke Mesia aritu last weekend, tp sbb terlalu bz and penuh jadual aku..x sempat nk contact kot, lagipon dia jauh di utara tanah air. Aku ckp aku gi wedding kawan..bla..bla..bla.. then out of the blue, dia cakap..aku pon nak kawen esok ni... What..??? aku seriously tergamam... tak tau nak cakap apa.. terasa seperti hati aku ada alien masuk and hancur and koyakkan dari dalam ..really truly rip-you-apart kind of pain. Tapi of coz la aku kena control and terus ucap tahniah. Aku tanya la mcm mana kenal. Katanya kawan2 introduce kan and kenal few months and decide to settle down. Just make me wonder, did i make a mistake sbb didn't tell him how i feel.. but how can i be sure if he feels the same..? Kalau dia x feel the same, buat malu aku je.. But still i should have take chances.. we'll never knew the outcome..

Aku tak tau la nak cakap apa .. sesal pon ada...sedih mmg la.. xdpt nk gambarkan camna.. sbb after that mcm2 lak automatic flashback our moments since sama belajar sampai la skrg ni.. sighhhh... He did la ckp to let him know when i'm back..boleh dia introduce kan kat wife nya nnt... arghhhh... i don't think so.. Pedih kot.. x sanggup
aku nk tengok dia bersama orang lain.. We'll see lah camna...

Tp at the same time aku yakin, jodoh semua tu di tangan Allah. Rahsia Allah. Allah dh tetapkan. Andai kata ada jodoh, ditolak macam mana sekali pon... jauh macam mana sekali pon.. tetap akan sampai.. Tapi kalau dah xde jodoh.. jaga macam mana lah..or rapat macam mana pon lah.. tetap tak akan sampai. Aku kena la redha and yakin, Allah maha mengetahui dan Allah ada his own plan for me.

Ok la, till then.

In the end, we only Regret the chances we didn't take.




No comments: