Sunday, October 19, 2008

Molek's Open House

Sebenarnya masa Molek call aku aritu cakap nak buat small Open House utk ajak kawan2 makan memang dah last minute..tapi aku on je lah sebab rasa cam dah lama tak jumpa kawan2 sekolah ni.. Aku ngan Molek selalu jumpa la, kok tak jumpa pun at least calling2..Molek plan kali ni nak ajak kawan2 yg jarang kami jumpa sejak abis sekolah dulu..so aku kata ajak la batch kita yg ada dalam facebook..so mana yg sempat je dapat diajak sebab masa tu Molek tengah busy pindah office, aku lak memang sentiasa busy... so aku ada gak la ajak by phone je sesapa yg aku teringat..

So, disebabkan masa dah suntuk, menu pun tak pikir lagi, jam berapa pun belam diconfirmkan lagi, last2 decide jam 2ptg lah...tapi kawan2 Bush (husband Molek) datang start kul 12.00 t/hari so, bagus lah tu, kawan2 STJ belah petang..

Hari Jumaat malam tu dah dekat jam 12.00t/mlm Molek jemput aku ke rumah dia dan aku pun tolong2 la apa yg patut sampai kul 4.00pagi. Letih gak. Nasib baik gak aku ada beli pes rendang dari Ayie (officemate aku....sila lawat blog wife Ayie)..memang senang dan menjimatkan masa dan sedap.. jadi aku syorkan kepada sesapa yg nak masak rendang instant, cam nak gi berkelah ke apa ke, belilah pes rendang instant ini..

So, menu di rumah Molek ari tu adalah:
1) Nasi Himpit
2) Lontong
3) Satay & Kuah Kacang
4) Rendang Ayam
5) Spaghetti
6) Mee Hoon tak pedas utk kanak2
7) Agar-agar
8) Buah Tembikai
9) Air Sarsi
10) Dan Kuih2 Raya

Okay gak la, nasib baik akak Bush ada masa ni, dia gak la yg membantu kami, dia jadi Head Chef la.

Tetamu yg datang aritu:
1) Suhana (Dr. sekarang ni..) ngan husband & anak
2) Apai n anak (Alif)
3) Jeen (Salina Salli) & anak (Pisha)
4) Ainur & anak (Shasha)
5) Yan Khalid & husband & anak
6) Fauzi Latiff
7) Putat
8) Yahya & Wife & 2 anak p'puan yg cute
9) Jintul & husband & 2 anak
10) Ina (Siti Marlina)

Ramai gak yg tak dpt dtg spt Zareen, Cipoi, Fauzi Ali, Damaq, Farid (Etok) dan berberapa org lagi..Kepada sesapa yg tak berkesempatan dijemput tu, minta maaf ye, sebab dah last minute dan tak plan betul2 pun sebenarnya..Insyaallah tahun depan kita ramaikan lagi jumlah jemputan..


No comments: