Friday, July 12, 2019

Keep going

There’s a cost to stopping,
it’s called inertia

The energy cost to overcome inertia is much higher than momentum

Just keep going

No matter what shit you’re slogging through, keep going

Stopping often means starting over

You’ve got this....keep going!!

Source  :https://twitter.com/allicovington/status/1149000564694347778?s=19

Tadi baca status ni kat twitter orang.. satu statement yg sgt membina tp in a very technical way..

There has been so macam2 berlaku in my life. .tp x tau la..aku rasa aku jadi makin x nak share ngan sesapa apa yg aku rasa.. so n bila dh berlaku mcm2 ni..aku dpt simpulkan aku ni actually introvert.. skrg baru aku notice yg aku x suka mingle ngan org..skrg ni nk kluar ngan kengkawan pun malas.. kekadang aku gi tengok wayang pun sorang2 je.. tengok and balik..x de jalan2 pun..

Tp somehow..aku terasa rindu nk menulis dlm blog balik..walaupun x de la apa2 cerita menarik pun nk share..even follower pun rasanya semua dh x buat/baca blog dah..tp saja nk menulis..sbb tun M ckp otak kita ni made of muscle..kalau x digunakan..otak akan jadi lemah,,so kita kena la gunakan dengan cara menulis.,membaca..berfikir..problem solving etc.. so..aku nk menulis balik walaupun komputer aku rosak..xpe lah..taip je kat tab walaupun x baper puas ati..tp at least aku teruskan menulis..

Ok..tu je for now.. till nxt time..


No comments: